Företagarföreningen Högsbo-Sisjön och Arkipelagen bjuder in till FrukostAkademien 12 oktober på Arkipelagen Företagscenter med Tatiana Temm och Camilla Palmertz från Ampersand.

OBS! Alla kundgrupper är inte vita medelålders män
– En sanning som kan komma som en överraskning för många – men säkert inte för dig?

Under coronatiden lärde vi oss att överleva och många tvingades hitta nya kundgrupper. Nu gäller det att fortsätta på den inslagna vägen och medvetet och aktivt söka upp nya kundgrupper för ett fortsatt framgångsrikt företagande.

Hur hittar du nu dessa nya kundgrupper? Och vad gör du när du väl har hittat dem?

Under frukostmötet kommer Tatiana och Camilla från Ampersand att berätta om sin metod LASS som beskriver fyra steg till ökad lönsamhet genom nya målgrupper. Ampersand har sina rötter i Volvo Personbilars konceptbil YCC, den sk tjejbilen. Sedan dess har företaget arbetat med att hjälpa företag inom så olika branscher som fritidsbåtar, stadsbussar, affärsskolor, lastbilar, gästhamnar och under några år har de drivit en internationell konferens på temat Women Buy.

2019 utgavs Ampersands bok LASS is more,  där insikter och erfarenheter blandas med handfasta råd.

Kom och bli inspirerad att själv hitta och ta hand om dina nya kundgrupper!

Datum
Onsdag 12 oktober, kl. 07.30 (föredrag startar kl 8.00)

Program
07.30 – Frukost serveras
08.00 – Tatiana Temm och Camilla Palmertz från Ampersand
08.45 – Frågor, eftersnack och frukostmingel
09.00 – Avslut på Frukostmötet

Plats
Arkipelagen Företagscenter

Pris
100 kr (inklusive frukost). Ej medlem: 200:-. Betalas i entrén. Glöm inte att göra din anmälan senast två dagar före eventet. OBS! Anmälan är bindande om ej avbokning skett senast två dagar före eventet på info@hsff.nu Vid fullsatt har Företagarföreningens medlemmar företräde. Vid utebliven närvaro debiteras 150 kr i efterhand. Max antal: 130 personer.

Anmälan (OBS: en anmälan per person)

Dela detta inlägg: