Efter en lyckad invigning med mängder av gäster, både politiker, privatkunder och företagskunder är nu varuhuset officiellt öppnat. Vi träffar Peter Andersson och Robert Alderborg , företagsansvariga I Sisjön för att få reda på vad de erbjuder företagarna i området. – Vi vill göra det enkelt för företagen, så de kan koncentrera sig på sitt jobb, säger de. Kom in på en frukost , prata lite, gör en beställning så löser vi resten. Som företagskund hos oss får du tillgång till både personliga kontakter, lätthanterlig administration ett brett sortiment, bra priser och andra mervärden i form av events, specialerbjudanden och utbildningar. Vi vill vara en aktiv del av området säger Peter och Robert.

– Vår satsning på företagsservice känns helt rätt här på nya anläggningen i Sisjön menar Robert. Här finns både större och mindre företag. Hantverkare, butiker, restauranger och fastighetsägare. Precis de målgrupper där vi är bra affärspartners. Vi spänner över ett brett sortiment inom bygg, järn, färg, vvs, kakel, verktyg och trädgård. Många av de märken som företagen idag handlar från flera olika ställen, har vi samlade här. Vi går löpande igenom vilka proffssegment och vilka märken vi vill sälja i butiken. Idag finns 160.000 varor i hyllorna och vi kan snabbt ta in ytterligare produkter om det är något som kunden önskar beställa. Med samlade beställningar från kunden kan vi göra inköpen både lättare och till bra priser redan från början, utan krångliga rabattavtal.

Ni jobbar – vi levererar
Bauhaus säljer inte bara varor utan är en fullservicepartner till företagskunderna.  Din personliga försäljare hjälper till med materialval, branschregler, leveransplaner och konstruktionslösningar. Har du tillfälliga behov av speciella maskiner finns en uthyrningsservice för detta. Kunden erbjuds montageservice och väljer själv  om varorna ska bli utkörda till arbetsplatsen eller om man hämtar dem själv.

– I Sisjön har vi en av landets modernaste drive in-anläggningar vilket kommer spara tid åt vara affärskunder. Vi har också möjlighet att göra offerter till storbyggen och även vid stora volymer kan vi presentera helhetslösningar från beställning till montage, berättar Peter.

Mervärden
– Vi jobbar på att ständigt hålla kontakten med våra företagskunder säger Peter och Robert. Det gör vi bl a genom en tidning med 4 nummer per år, där vi informerar både om vad som är på gång hos oss, underhållande reportage och annan nyttig branschinformation.

– Vi erbjuder också utbildningar där vi samlar hantverkare som vill börja arbeta med speciella produkter ur vårt sortiment. Vi tar hit leverantörer som lär ut både hantering av produkterna och nyheter i regelsystem och tester.  Utöver kunskapslyftet får vi också ett socialt mervärde genom att flera i samma yrkesområde träffas. Både roligt och nyttigt för alla.

Leverantörsmässa 21 oktober
Bauhaus arrangerar ofta olika sorters events och tävlingar.  21 oktober mellan kl 11.00 och 14.00 är det dags för en stor leverantörsmässa på parkeringen här i Sisjön. Då visas ett samlat utbud av produkter med varje leverantörs personal på plats för frågor och demonstrationer.  Hör av dig till Peter eller Robert om du vill medverka.

Idrott, sponsring och en god start
Bauhaus deltar  i ett flertal sponsringsprojekt, framför allt inom olika vinteridrotter.  Närmaste större arrangemang är storsatsning på Handbolls-EM för damer i december. – Vi vill uppmuntra både vår egen personal och våra samarbetspartners att intressera sig för idrott, röra sig och helt enkelt hålla längre, menar de.

– Vi ser fram emot att få etablera många nya kontakter med företagarna i Högsbo Sisjön, säger Robert och Peter. Kontakta oss så berättar vi mer om vår företagsservice.

– Frukosten står uppdukad varje morgon mellan 06.00-08-00. Kom in och få en god start på dagen med ett gott bröd från Dahls och ett gott snack med oss, avslutar Robert och Peter med ett leende.

2016-10-04-15-33-29-bauhaus