Henrik Björklund från kommunikationsbyrån Right Thing United, tog 90-talet frukosterande morgongäster på en resa i LinkedIn:s värld.

d6

Vilka ”no-no:s” finns? Vad bör man göra? Vad är helt nödvändigt att göra?

Klart är att LinkedIn är ett synnerligt effektivt sätt att skapa kontakter, affärer och nätverk. Det första Henrik gör när någon vill ha ett möte med honom är att checka av LinkedIn-profilen. Den klassiska säljprocessen är helt förändrad där kalla samtal är mer eller mindre meningslösa.

– Folk vill inte längre lyssna på en säljare – man tar reda på allt själv.

Henrik berättade också att en bild som tydligt berättar hur man ser ut – utan sombrero – är viktigt. Allra viktigast faktiskt. Därefter rubriken som är på 128 tecken som också blir sökbar via Google.

Frukostgästerna fick de här och en mängd andra nycklar under det 45 minuter långa, väldigt trevliga, föredraget.

Läs mer i kommande nummer av HS-Nytt