FrukostAkademien 12 sep – Sociala medier: vinna eller försvinna?

Publicerat den 5 juli 2018

Digital marknadsföring och att arbeta med sociala medier är idag vinna eller försvinna för både nya och gamla företag. Oavsett vad man arbetar med, oavsett vilka kortsiktiga och långsiktiga mål man har med sin kommunikation är det nödvändigt att integrera och strategiskt använda sociala medier för att nå de målen.

Sarah Larsson Bernhardt är en av Sveriges främsta experter på sociala medier. Hon har de senaste 7 åren arbetat professionellt med att hjälpa företag och varumärken utveckla sin sociala medienärvaro. Hon har en gedigen erfarenhet och har arbetat med både B2B-företag, organisationer, kommuner och offentlig sektor. Hon tillhör dessutom kollegiet på Berghs School of Communication där hon under 5 år hållit i utbildningar om digitalt varumärkesbyggande med fokus på sociala medier. För ca ett år sedan lämnade hon konsultbranschen för att arbeta som Head of Social på SKF. En roll som gör henne strategiskt ansvarig för närvaron i sociala medier för ett av Sveriges största varumärken. Ett företag som har närvaro på 130 marknader runt om i värden.

Målet med föreläsningen är att inspirera och ger kunskap om hur dagens medielandskap ser ut, om att arbeta med modern digital marknadskommunikation, insikter hur kunder lever med sociala medier, och ge en övergripande bild av vad som krävs för att hänga med i dagens sociala medielandskap. Vi kommer dessutom att få höra varför ett så stort företag som SKF valt att satsa på sociala medier och vad de har för erfarenhet och förväntningar med sin närvaro.

 

Dela detta inlägg:

 

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInEmail this to someone